SURROUND YOURSELF WITH NATURE IN ESTONIA

If you saw my last post about Midsummer (linked), you already know that we stayed in Toomarahva guest house in Lahemaa National Park in Estonia. I also briefly talked about this place, but as everything truly was so inspirational and lovely, I decided to do separate post about this place!
Forecast wasn´t the greatest before Midsummer, so we decided to search some place, where to stay during that magical time of the year. Most of the places were all totally booked, but Toomarahva offered us a little cottage for four person and a place for tent, if it´s necessary.
As they didn´t had any photos of the house on webpage, we had no idea whatsoever where we will stay! We got a warm welcome by owner and loved our cottage right away. Water and toilet was separately, but it didn´t bothered us at all. It was actually quite romantical to brush my teeth while surrounded by nature and music from local Midsummer party.
Next day we rented bikes and discovered surrounding – sea, forest and hiking trails! You can find everything you can wish for! Road and nature before arriving was so gorgeous, felt like we were surrounded by fairytale forests! I will show you some photos from Lahemaa National Park very soon, so be ready for that also! Next to this guest house you can also find Altja tavern, where you can eat some authentic Estonian food and fly back in time! Just few kilometer away is located Vihula manor country club & spa, this place is also worth of visiting, we spent our second day Midsummer there. Such a beautiful, royal and well renovated place!
It truly sounds too good to be true, but I don´t tell you any porky pies! Only one bad thing to tell you, I was sad to leave so soon…

Kui nägid mu viimast postitust möödunud jaanipäevast (lingitud), tead, et veetsin jaanipäeva Toomarahva turismitalus, mis asub Lahemaa rahvuspargis. Rääkisin veidi ka sellest talust, kuid kuna seal oli kõik nii inspireeriv ja vahva, otsustasin teha ka eraldi postituse!

Ilmateade enne jaanipäeva oli üpris tavapärane ehk ei midagi head. Seega otsustasime absoluutselt viimasel hetkel leida varuvariandi, et see maagiline aeg mööduks ikka kuivas ja soojas. Suurem osa kohti oli loomulikult kõik täiesti täis, kuid meie õnneks oli Toomarahva talul pakkuda väike majake neljale inimesele ning vajadusel lisaks ka telgikoht.

Kuna neil ei olnud kodulehel ühtegi pilti olemasolevast majast, panime selle kinni nagu põrsa kotis, meil polnud mitte mingisugust aimu, mis meid võib ees oodata! Õnneks ootas meid kohale jõudes ees aga soe vastuvõtt pererahva poolt ja majake võlus meid kohemaid! Vesi ja tualett olid küll veidi majast veidi eemal, kuid see ei olnud absoluutselt häiriv! Pigem oli romantiline pesta hambaid paljajalu öises kastes, ümbritsetuna linnusirinast ja kohaliku küla jaanitule muusikast.

Järgmisel päeval rentisime rattad, et piirkonda avastada – meri, metsad ja suur valik matkaradu! Sealt võb leida kõike, mida loodusest otsid! Tee ja loodus enne tallu kohale jõudmist olid imeilusad, tundus justkui oleksime ümbritsetud muinasjutu metsadega! Näitan õige pea ka mõningaid fotosid Lahemaa rahvuspargist, olge ootel! Turismitalu kõrval asub ka Altja kõrts, kus saab kõhtu täita ehtsa Eesti toiduga ja rännata ajas tagasi! Paar kilomeetrit eemal asub Vihula mõis ja spa, mis on samuti väärt külastust. Meie veetsime seal enda teise õhtu jaanitule ja see koht on tõesti väga kaunilt renoveeritud ja näeb lausa kuninglik välja!

Mu jutt kõlab vist küll liiga heana, et tõsi olla, kuid ma tõesti ei luiska. Ainuke halb asi, mis mulle hetkel pähe tuleb, on see, et oleks tahtnud seal kauem olla…

All the photos are taken with Canon 7D Mark II, what Canon Estonia asked me kindly to try out.
Share:

2 Comments

1. 18/07/2016 / 06:19

It was so nice to meet you at Tbex, I really like your blog, so many nice photos and tips! I feel like i need to visit Estonia soon:)

2. 19/07/2016 / 08:52

Thank you so much for kind words! It was also nice to meet you and you are always welcome to Estonia! 😉